Cabal Ostium

Cabal Ostium

maanantai 27. lokakuuta 2014

Von Hammerwurst Goes Nagash Goes Swedland, osa II

EPÄKUOLLUT VON HAMMERWURST VS. CRISTOPHERIEN NOITAKOKOUS
Nagash Goes Swedland / 2. Kierros


NIILLÄ ON AARNIKOTKA


Oli ilta ja pian laskeutuisi Swedlandin ylle yö. Tunkkainen suon, mätänemisen ja kuoleman katku leijaili peltoaukean yllä. Pelto oli kesannolla ja varmasti ollut viljelemättä vuosikausia. Kaikki täällä olivat kuolleet tai lähteneet jo aikaa sitten. Von Hammerwurst sen sijaan tunsi olonsa kotoisaksi. Hän seisoi luurankosoturiensa ympäröimänä pellonreunassa ja katseli kuinka Grandbeloksen joukot kauempana järjestäytyivät tulevaa taistelua varten. Ratsuväkeä oli paljon, samoin varsijousia. Von Hammerwurst alkoi huolestua. Epäluuloiseksi hän tuli toden teolla vasta kun pimenevältä taivaalta alkoi kuulua suurten siipien iskuja. Miksi Swedland kuhisi tänä syksynä tällaisia hirveitä lentäviä otuksia? Mistä Nagashin nimeen Grandbeloksen joukot olivat löytäneet vahvistuksekseen jonkun hirvityksen juuri tänä syksynä? Se oli varmasti aarnikotka, niinpä tietysti, kuinkas muutenkaan! Von Hammerwurst alkoi olla todella huolestunut. Toivottavasti häntä ei tällä kertaa nöyryytettäisi. Hänellä ei kerta kaikkiaan ollut varaa epäonnistua. Minkäänlainen oman epäkuolleen ruumiinsa kadottaminen ei tulisi kuuloonkaan. Oliko tämä liikaa pyydetty? Tähän mennessä se oli joka ikinen kerta ollut. Von Hammerwurst komensi pelonsekaisin tuntein luurankosoturinsa etenemään ja astui itsekin peltoon, kohti tulevaa taistelua.

LÄHTÖKOHDAT

Liiga pyörii täällä Joensuussa vinhaa vauhtia! Tilanteet muuttuvat, mutta yksi asia pysyy, pahamaineinen Swedlandin alistaja, Jorma Tuhkanuttu kaaoskääpiöineen dominoi koko liigaa! Toinen varma asia on se, että von Hammerwurst on ongelmissa. Minkälaisissa tällä kertaa?


Näyttää että perinpohjaisissa. Vuorossa nimittäin liigapeli numero kaksi ja vastassa tuttuakin tutumpi velikulta, tällä kertaa pelottavan nopealla Empire -armeijalla ja fluffikkaalla Vampire Counts -liittolaisjoukolla. Mitä mahdollisuuksia voi von Hammerwurstilla olla aarnikotkalla ratsastavaa Felix Rosentonia vastaan? Luonnollisesti tältä liigakierrokselta tulee vain yksi blogiraportti, koska armeijat joita blogissamme seurataan pelaavat vastakkain. Minä sain tällä kertaa kunnian kirjoittaa raportin. Ensi kierroksesta eteenpäin tulee sitten taas kaksi raporttia per liigakierros.

Toisen kierroksen skenaariossa tavoitellaan kolmea objektiivia, jotka antavat jokaisen vuoron lopuksi kukin hallitsijalleen 25 voittopistettä. Lisäksi objektiivit tekevät liigan teeman mukaisesti eläviin olentoihin pientä vahinkoa jos nämä uskaltautuvat liian lähelle niitä. Yksi objektiiveista on suoraan kentän keskellä ja muut kaksi pelaajat asettavat haluamiinsa paikkoihin. Pelin voittaja kuittaa itselleen taikaesineen palkkioksi menestyksestä. Kaikenlaista hauskaa on siis luvassa jo skenaarionkin puolesta. Saati sitten vastustajan! Odotan tiukkaa ja rehtiä vääntöä loppuun asti!

Vilkaistaanpa ensin vastaani asettuvaa listaa:

Rune

RISE OF THE CRISTOPHER / EMPIRE (2400 pts):

LORDS (596 pts):

General Felix Rosenton, the Young Count of Grandbelos @ 311 pts
General; Full plate mail; Lance; Griffon; Blood Roar
Enchanted Shield

Master Necromancer Daisy Cristopher, Court Witch @ 285 pts
Level 4; Lore of Vampires
Talisman of Endurance; The Black Periapt

HEROES (570 pts):

Battle Wizard Lily Cristopher, Court Witch @ 65 pts
Level 1; Lore of Undead

Tomb Banshee Rosette Cristopher, the Former Court Witch @ 95 pts

Captain Conrad Hasselhoff @ 134 pts
Battle Standard Bearer; Full plate mail; Shield; Barded Warhorse
Dawnstone

Master Engineer Boris Kraus @ 91 pts
Light Armour
Ruby Ring of Ruin

Captain Vulfhart von Wolfenstein, the Brave @ 185 pts
Full plate mail; Lance; Shield; Pegasus; Swift as the Wind
Dragonhelm; Luckstone; The Other Trickster's Shard; Sword of Might

CORE UNITS (612 pts):

10 Inner Circle Knights, the Renegade Krausengarde @ 280 pts
Full Command Group

14 Handgunners, the Brightpuffs @ 161 pts
Full Command Group; Brace of Pistols
Detachments:
7 Archers @ 49 pts
6 Archers @ 42 pts

5 Dire Wolves @ 40 pts

5 Dire Wolves @ 40 pts

SPECIAL UNITS (502 pts):

3 Demigryphon Knights @ 239 pts
Full Command Group
Steel Standard

6 Pistoliers @ 128 pts
Champion; Musician

2 Spirit Hosts @ 90 pts

1 Spirit Host @ 45 pts

RARE UNITS (120 pts):

1 Helblaster Volley Gun @ 120 pts

Kuten sanottua, ensimmäisenä listasta nousee esille sen nopeus. Ratsuväkeä ja lentäviä sankareita löytyy koko pöydän hallitsemiseen. Ampuminen ja magia ovat samoin hyvällä tasolla. Ohjaavia ja hidastavia yksiköitä löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Pahalta näyttää. Näyttää siltä, että tätä listaa vastaan on hankala pelata hyvin. Ei ole mikään perinteinen Empire -armeija. Täytyy ottaa tuleva kohtaaminen opettelun kannalta ja toivoa ettei mene ihan koko peli oppirahojen maksamisessa.

Pahimmassa tapauksessa häviän pelin nopeudessa ja ilman ampumista selvästi. Pahoja muistoja on myös jalkaväelläni edellisen pelin Thunder Stompeista, joten aarnikotkalla ratsastava kenraali on lähtökohtaisesti todella huono asia. Pelaamme lähes identtistä magiaa, joten noppa tulee määrittelemään sillä saralla turhan paljon.

Suunnitelmani on hidastaa mahdollisuuksieni mukaan vastustajani ratsuväkeä ja asetella armeijani niin, että pääsen vyöryttämään edes toista pöydänlaidoista. Terrorgheistini ja Hexwraithini tulevat nousemaan isoon rooliin raskaasti haarniskoitua ratsuväkeä vastaan. Toivon että saan Periaptin avulla pelattua hyvää puollustuspeliä vastustajani magiavuoroilla, jotta tyhjästä manatut zombit eivät pysäytä ja sido etenemistäni. Edes toinen lentävistä sankareista minun pitäisi pystyä poistamaan tai sitomaan alkupelistä, muuten tulen olemaan todellisissa ongelmissa. Samoin Hellblasteriin on päästävä jotenkin käsiksi ennen kuin se nakuttaa Terrorgheistini äänihuulet riekaleiksi.

Oma liigalistani löytyy muuten edellisestä taisteluraportista (Von Hammerwurst Goes Nagash Goes Swedland, osa I), jos sitä haluaa verrata ja silmäillä suhteessa tähän inhottavaan Empire -armeijaan.

Nyt itse taistelutapahtumiin. On kasvojenpesun aika edelliskierroksen nöyryytyksen jälkeen! Go von Hammerwurst!

ASETTELU

Deployment Phase oli pitkä ja jännittävä, kuten sen kuuluukin olla. Vaihtoehtoja pohdittiin yhdessä ja erikseen toden teolla ja lopulta peli alkoi erittäin tasaisista asetelmista. Heitimme pääloitsijoillemme jopa täysin samat loitsutkin (Invocation of Nehek, Gaze of Nagash, Raise Dead, Curse of Years). Von Hammerwurst valitsi myös Invocation of Nehekin ja Lily Call of the Graven.

Maastoa kentällä oli paljon. Omalla puolellani pöytää oikealla metsä, keskellä kukkula ja vasemmalla talo. Toisella puolelle pöytää minusta katsottuna oikealla peltoja, joiden takana raunioita ja peltojen vasemmalla puolella vielä talo. Asetin oman objektiivini keskelle asettelualuettani, metsän viereen. Nuori Rosenton sijoitti omansa raunioiden viereen oikealle puolelle asettelualuettaan.

Keisarikunnan joukot epäkuolleine liittolaisineen levittäytyvät koko asettelualueen pituudelle. Vasemmalta laidalta, talon takaa aloittavat ritarit ja armeijan lipunkantaja. Lähemmäs keskustaa, talon tuntumaan asettuvat toiset epäkuolleet sudet ja niiden kanssa pegasoskapteeni. Linjan keskustan muodostavat vasemmalta lukien demigriipit, kevyt ratsuväki, armeijan kenraali, yksi Spirit Host, Hellblaster ja insinööri. Oikealle keskustasta asettautuvat ampuvat yksiköt Brightpuffien johdolla, Lily liittyy toiseen Brightpuffeja tukevaan jousimiesryhmään ja Daisy hakeutuu suojaan kaikkien ampuvien yksiköiden taakse. Oikeaa laitaa asettuvat suojaamaan kaksi Spirit Hostia ja toiset epäkuolleet sudet.

Pääsen asettelussa askeleen edelle, koska armeijani sisältää enemmän yksiköitä. Pystyn reagoimaan helpommin vastustajani valintoihin, mutta teen silti yhden pahan virheen. Asetan von Hammerwurstin luurankosotureineen aivan asettelualueeni oikeaan laitaan, koska muistan väärin hänen valitsemansa loitsun. Voi miksi, miksi vaihdoin epähuomiossa Vanhel’s Dance Macabren Invokaatioon? Nyt yksikkö ei ehdi mitenkään mukaan peliin, vaan jää auttamattomasti taistelutoiminnan ulkopuolelle asetteluvirheen takia. Liikutusloitsu olisi mahdollistanut nopean etenemisen oikealla laidalla, mutta ei niin ei! Vasemmalle laidalle asetan toisen Vargheist -yksikköni ja ainokaiset suteni. Koko muu armeijani asettautuu kenraalin ympärille asettelualueeni keskustaan. Vasemmalta lukien Terrorgheist, kenraali luurankoineen, Hexwraithit, zombit, lepakot, Mortis Engine, toiset Vargheistit ja niiden takana Black Knight -yksikköni. Tekemästäni virheestä huolimatta olen toiveikas Deployment Phasen jälkeen, mitään ei ole vielä menetetty!

Vanguardissa Hexwraithit etenevät kentän keskustaan hallitsemaan objektiivia, kaikki kolme susiyksikköä etenevät tahoillaan ja pistolierot siirtyvät parempiin asemiin talon eteen omalla puolellaan kenttää. Empire voittaa heiton ensimmäisestä vuorosta.

ENSIMMÄINEN VUOROPARI

Empire korjaa linjaansa liikevuorollaan, kenraali lentää vahvistamaan oikeaa laitaa ja raskas ratsuväki parantaa asemiaan, sudet ja kevyt ratsuväki etenevät rohkeammin. Magiavuorolla menetän yhden Hexwraithin tulipalloon ja 16 zombia nousee suojaamaan Brightpuffeja jäljelle jääneiden rynnäköltä. Ampumisessa pistoolit laulavat ja menetän neljä susistani vasemmalla laidalla.

Omalla vuorollani Hexwraithit rynnäköivät magiavuorolla ilmestyneet zombit tavoitteenaan jatkaa matkaa Brightpuff -yksikköön. Lennätän Terrorgheistin huutamaan apuja lähitaisteluun. Koko linjani etenee voimakkaasti, varsinkin oikealla laidalla vyörytän ratsuväkeä ja lentäviä yksiköitäni hyviin asemiin. Vasemmalla Vargheistit siirtyvät uhkaamaan vastustajani ratsuväkeä. Magian fislaan, enkä saa mitään aikaan. Ampumisessa heitän myös huonosti ja saan huudettua zombeista pois vain neljä. Taisteluvuorolla Hexwraithit tuhoavat vielä seitsemän, mutta viisi zombia jää jäljelle ja olen siis pahasti jumissa kentän keskellä.

TOINEN VUOROPARI


Spirit Host linjan keskeltä rynnäköi Hexwraithini jotka painivat zombien kanssa. Oikealla sudet rynnäköivät lepakkoni ja vasemmalla toiset sudet syöksyvät pistooleilta säästyneen yksinäisen susihukkani kimppuun. Muu linja reagoi omaan etenemiseeni. Vasemmalla laidalla ritariyksikkö kääntyy ja lähtee kiertämään talon takaa kohti linjan keskustaa, koska armeijan lipunkantaja halutaan linjan tueksi. Magiavuorolla menetän oikealta laidalta yhden Vargheistin Gaze of Nagashiin, muut loitsut onnistun pysäyttämään. Ampumisvuorolla Rosette huutaa Hexwraithit pois, Brightpuffit ampuvat yhden haavan Vargheisteihin oikealla ja Hellblaster ampuu kaksi haavaa Terrorgheistiin. Taisteluvuorolla sudet syövät ainokaiseni vasemmalla ja kääntyvät kohti linjaani. Oikealla lyömme kummatkin kaikki iskumme ohi ja otan sen seurauksena yhden haavan lepakkoihini. Taistelun jälkeen teen vielä lepakoilla tyhmän reformin ja suljen Mortis Engineltäni tasoittavan vuoroni rynnäköintimahdollisuuden vastustajan linjaan.

Omalla vuorollani Black Knight -yksikköni rynnäköi Brightpuffit ja viimevuorolla kärsinyt Vargheist -yksikköni Hellblasterin. Mortis Engine liikkuu pois pussista johon sen tyhmästi pelasin. Vasemmalla laidalla toinen Vargheist -yksikköni onnistuu pidättäytymään rynnäköstä susiin ja pääsee lentämään takaanajoon, kohti taloa kiertävän ritariyksikön perää. Muu linja korjaa asemiaan ja von Hammerwurst yksikköineen syöksyy oikealla laidalla eteenpäin minkä epäkuolleista jaloistaan pääsee. Terrorgheist mahtuu lentämään Empiren linjan keskelle ja huutoetäisyydelle Daisystä. Magiassa saan parannettua Terrorgheistin kärsimät haavat, nostan uuden zombiyksikön linjani vasemmalle puolelle ja surmaan kaksi Brightpuffeista Curse of Yearsilla. Ampumisvuorolla huudan Terrorgheistilla viisi haavaa Daisyyn, mutta inha noita onnistuu kolmessa 5+ Ward save -heitossa viidestä, eikä suostu tuhoutumaan. Taisteluvuorolla ritarini tuhoavat Brightpuffit ja paniikki ajaa tukiyksiköt ulos kentältä, näiden mukana pakenee myös Lily. Ritarit jatkavat matkaansa ja pääsevät kiinni Daisyyn joka on paljastunut yksiköiden takaa linjan hajottua. Lepakkoni tappavat sudet ja Vargeistit tuhoavat Hellblasterin ja jatkavat matkaansa insinöörin kimppuun. Tilanne alkaa näyttää yllättävän hyvältä, ainakin epäkuollein silmin katsottuna!

KOLMAS VUOROPARI

Keisarikunnan joukot käyvät vastaiskuun ja rynnäköitä julistetaan ympäri kenttää. Pegasoskapteeni rynnäköi onnistuneesti insinööriä ahdistelevat Vargheistini. Nuori Felix Rosenton aarnikotkansa kanssa sen sijaan epäonnistuu käsittämättämästi rynnäkössään, jonka kohteena on Terrorgheist (nopista lisää matkaa silmäluvuilla 1, 1 ja 2). Morjens! Samoin kahden Spirit Hostin tag team oikealla epäonnistuu rynnäkössään kohti lepakkojani. Pistolierot onnistuvat Rally-testissä ja kääntyvät kohti linjaani. Ritariyksikkö etenee takalinjoista keskikenttää kohti ja koettaa karistaa Vargheistini perästään. Rosette leijuu omien ritarieni tuntumaan huutovalmiudessa. Demigriipit, sudet ja zombit etenevät kaikki kohti linjaani. Magiavuorolla Daisy irkuttaa uuden zombiyksikön Black Knight -yksikköni oikealle puolelle ja toivon fataalia heittoa Miscast -taulukkoon. No, Daisy menettää Miscastin seurauksena vain yhden taikanopan. Sitkeä noita! Muut loitsut onnistun pysäyttämään. Ampumisvuorolla Rosette huutaa kuusi haavaa ritareihini, mutta onnistun kahdessa 6+ Regeneration -heitossa (kiitos Mortis Engine)! Taisteluvuorolla Daisy jää ritarieni kavioihin. Vargheistini surmaavat insinöörin, mutta pegasoskapteeni tuhoaa ne kostoksi. Vuoron lopuksi alkaa hajoaminen ja Rosette haihtuu, samoin kaikki Spirit Hostit. Zombeja lakoaa sieltä täältä ja vain sudet selviävät vahingoittumattomina.

Vuoroni aluksi Mortis Engine tekee kaksi haavaa Felixin aarnikotkaan. Rynnäköissä pegasoskapteeni pakenee Black Knight -yksikköni jäänteitä ja vetää mukaansa koko taloa kiertäneen ritariyksikön. Pakenevat ritarit tuhoutuvat niitä takaa-ajaneiden Vargheistieni rynnäkköön ja samassa sotkussa menee myös armeijan lipunkantaja. Mortis Engine rynnäköi Felixin, von Hammerwurst yksikköineen yrittää myös, mutta ei yllä. Zombit linjani vasemmalla puolella yrittävät saada kevyttä ratsuväkeä kiinni, mutta pistolierot pakenevat. Linjani puskee eteenpäin, lepakot lentävät hidastamaan demigriippejä ja Terrorgheist lentää huutoetäisyydelle näistä. Magiavuorolla nostan ensin lisää zombeja linjaan ja päätän sen jälkeen olla loitsimatta enempää, ettei tule sössittyä mitään turhanpäiten. Ampumisvuorolla Terrorgheist huutaa yhdeksän haavaa demigriippeihin ja nämä katoavat kentältä. Hyvää päivää! Mortis Engine lisää kapuloita rattaisiin ja huutaa kaksi havaa sekä Felixiin, että aarnikotkaan. Taisteluvuorolla Mortis Engine ajaa yli Felixistä ja jatkaa matkaansa takalinjoilla odottaviin zombeihin. Peli alkaa olla selvä viimeistään tässä vaiheessa.

NELJÄS VUOROPARI

Keisarikunnan neljännen vuoron aluksi sudet hajoavat tomuksi, samoin zombeja hajoaa takalinjoista. Pegasoskapteeni ja pistolierot onnistuvat Rally -testeissään ja kääntyvät kohtaamaan epäkuolleiden loputtomia rivejä. Taisteluvuorolla Mortis Engine tuhoaa zombien rippeet takalinjoista.

Tasoittavallani vyörytän kaiken mahdollisen pegasoskapteenin ja pistolierojen päälle. Nämä ottavat rynnäköt vastaan urhoollisesti. Ampumisvuorolla Terrorgheist huutaa pegasoskapteenin pois kentältä. Taisteluvuorolla pistolierot jäävät epäkuolleiden jalkoihin.

LOPPUTULOS

Neljännen vuoroparin päättyessä kentällä on vain minun yksiköitäni. Olen menettänyt sudet, yhdet Vargheistit, Hexwraithini ja melkein kaikki ritarini. Voittopisteitä laskettaessa menee myös rumaksi, koska skenaarion objektiivit ovat tuoneet pitkin peliä pisteitä enimmäkseen minulle. Felixin saldo on lopulta 605,5 voittopistettä ja Vrykolakaksen ja von Hammerwurstin saldo 3125 voittopistettä. Lopputuloksena wipe out ja 20 - 0 voitto vampyyreille! Epäkuolleet ovat saaneet kunniansa takaisin!


Heitän palkkioksi voitosta skenaarion taikaesinetaulukkoon ja löydän seuraavanlaisen esineen:


Von Frukost's Penetration Blade

Magic Weapon. The bearer has the Frenzy special rule and +1 Strength.

Loistava ase kummalle tahansa vampyyreistani! Tällä kertaa se menee kuitenkin Vrykolakakselle, koska hänen taidollansa miekka tulee tekemään tulevissa peleissä suurempaa vahinkoa vastustajilleni. Vrykolakas pystyy myös paremmin vastustamaan miekan aiheuttamaa kiihkoa. Von Hammerwurst sitä paitsi varmasti vain hävittäisi miekan. Joka tapauksessa olen oikein tyytyväinen löytämääni taikaesineeseen! Ei olisi paremmin voinut taulukon kanssa käydä!

JÄLKIPELIT

Erikoinen ja hämmentävä peli kaikin puolin. Deployment Phase pelattiin rauhassa ja ajatuksella, samoin ensimmäinen vuoropari. Peli olisikin voinut mennä toisella vuoroparilla kumpaan suuntaan tahansa, mutta nopan avustuksella ja listani nopeudella onnistuin pääsemään niskan päälle. Olin odottanut tiukkaa taistelua magiavuoroilla ja loitsujen pysäyttäminen osoittautuikin elintärkeäksi. Magiapuollustus kesti ratkaisevilla hetkillä ja mahdollisti kentän oikean laidan vyöryttämisen. Toisella ja kolmannella vuoroparilla vyörytys toi tulosta ja linjat aukesivat. Kun Daisy jäi Terrorgheistin ja ritarieni puristukseen, peli alkoi kallistua minulle. Yksittäiset nopanheitot ratkaisivat jälleen paljon ja heilauttivat voimasuhteita kentällä useaan otteeseen.

Terrorgheist oli tässä pelissä ehdottomasti tähtipelaajani. Otus pääsi huutamaan koko pelin ajan ja teki pahaa jälkeä kaikkialla minne liihotteli. Huuto on kyllä vahva ase toimiessaan! Viime pelissä toisaalta luotin Terrorgheistiin liikaa ja se kostautui. Ota näistä nyt selvää! Myös Mortis Engine oli tällä kertaa vedossa ja täytyy myöntää että alan pitää jopa Blasphemous Tomesta, vaikka se onkin kaksiteräinen miekka. Kirja pakottaa pelaamaan magiavuoron järkevästi, koska virheitä ei yksinkertaisesti ole varaa tehdä. Crumblesta sain myös maistiaisia, mutta onneksi vastustajan puolelta. Hajoaminen oli julma tapahtuma Keisarikunnan epäkuolleille liittolaisjoukoille ja sain tärkeän muistutuksen siitä, että Vrykolakaksen (tai edes von Hammerwurstin) on pysyttävä kentällä kaikkien liigapelieni kaikki vuorot, muuten ei hyvä heilu.


Skenaariosta sen verran, että objektiivit eivät vahingoittaneet oikeastaan ketään ja antoivat ehkä liikaakin voittopisteitä. Täytyy jatkaa kehitystyötä ja miettiä vahingon ja voittopisteiden suhdetta. Ehkä objektiivit voisivat liikkua jossain vaiheessa vuoroa, niin pisteiden kerääminen ei olisi niin helppoa? Saa nähdä mitä seuraavaan liigaan keksitään!
 
Pelaaminen oli edelleenkin hidasta, varsinkin ensimmäisillä vuoroilla, mutta pienin askelin alan tuntea listaani ja armeijaani paremmin. Yksiköiden paikat asetteluvaiheessa ja koko alkupelin muoto alkavat hahmottua. Seuraaviin liigapeleihin jäi yhä muutama loitsu testattavaksi, ja monta muutakin asiaa on vielä tutkimatta. Pyrin nopeuttamaan pelaamistani seuraavissa liigapeleissä, että pääsisin lähemmäs turnauksissa vaadittavaa pelinopeutta. Nyt siihen on vielä pitkä matka, mutta tavoitteita pitää olla. Turnauskuntoon kevääksi 2015!

Saa nähdä kuinka käy kolmannella liigakierroksella, kun von Hammerwurst mestarinsa kanssa kohtaa örkkiarmeijan jota johtaa inhottava traakki, Lötkö. Mistä näitä otuksia oikein Swedlandiin sikiää? Onnistuuko von Hammerwurst kaatamaan tuon lihavan käärmeen, vai meneekö ensi kierroksella jälleen kunnia ja maine? Seuraavassa raportissa se selviää!

TAIKAMIEKKAKATEUTTA

Von Hammerwurst istui tympääntyneenä mättäällä metsän reunassa ja katseli peltoja jotka yö värjäsi mustallaan. Hän oli syöksynyt taisteluun niin nopeasti kuin suinkin, mutta myöhästynyt häpeällisesti. Vrykolakas oli jo ajanut kaikki Keisarikunnan joukot pakosalle ja aivan kuin siinä ei olisi tarpeeksi, löytänyt vielä hienon taikamiekankin! Von Hammerwurst himoitsi tuollaisia taikamiekkoja! Miksi mestari ei olisi voinut antaa sitä hänelle? Miksi hän ei ollut löytänyt sitä ensin? Miten ihmeessä hän oli saattanut myöhästyä taistelusta? Pellon yli oli kulkenut suorin reitti kohti Grandbeloksen linjaa! Tyhmät, kömpelöt luurankosoturit vain olivat kompastelleet ja kaatuilleet pellolla ja hidastaneet hänen matkaansa! Ja sitten hän oli vielä itsekin kompastunut kaatuneeseen luurankosoturiin ja nyrjäyttänyt kipeästi nilkkansa! Kirottua! Miksi kaikki oli taas mennyt pieleen? Mikä ihme tässä Swedlandissa oikein oli? Iljettävä, soinen korpimaa! Von Hammerwurst antoi turhautumisensa kiehua yli äyräiden ja potkiutui ja ölisi vihoissaan mättäällä metsän reunassa. Luurankosoturit seisoivat vaitonaisina hänen ympärillään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti